Auteursarchief: admin

Mee op kamp of niet?

Beste ouders

Aangezien wij genoodzaakt zijn om bubbels van maximum 50 personen (incl. leiding) samen te stellen en bijzondere maatregelen moeten nemen, vragen wij u om ons via een invuldocument te laten weten of uw zoon of dochter wel of niet meegaat op kamp. Op deze manier kan de leiding aan de slag om de bubbels samen te stellen. Dus ook als uw zoon/dochter niet meekomt op kamp vult u volgend document in: https://forms.gle/NJReXCaoNR9rkH3c9 
We sluiten de voorinschrijvingen af op zondag 7 juni om 18u00.

De voorwaarden om mee op kamp te mogen zijn:
-Uw kind was minstens drie keer aanwezig op een activiteit dit jaar (vriendjes en vriendinnetjes kunnen dus niet mee).
-Uw kind is ingeschreven en het lidgeld (40 EUR per kind) voor het hele scoutsjaar is betaald (kijk dit dus zeker nog even na).

We doen er alles aan de kampdata per tak te behouden. Dit zou in het slechtste geval nog kunnen wijzigen, maar deze kans is vrij tot zeer klein. Wel gaan de kampen allemaal met zekerheid door in de periode van 18 t.e.m. 28 juli 2020.

De kampdata (onder voorbehoud) :
-Jonggivers en givers 18-28 juli
-Welpen 20-28 juli
-Kapoenen 23-28 juli

Deze voorinschrijving geeft ons een indicatie van het aantal kinderen dat mee zal gaan op ons kamp, maar telt niet als volwaardige inschrijving. De effectieve kampinschrijving volgt later met de kampbrief en de medische fiche. In deze kampbrief leggen we alles tot in de puntjes uit: wat uw zoon of dochter mee zal moeten hebben, hoe we de bubbels indelen, welke activiteiten mogen en welke niet,…

Zonder voorinschrijving zal uw zoon of dochter niet met ons mee op kamp kunnen. Breng dit dus zeker voor 7 juni in orde.

Gelieve het document ( https://forms.gle/1s69voDTg3dqX5PH7 )  grondig in te vullen, zodat wij over de juiste gegevens beschikken.
Indien u meerdere kinderen hebt die mee op kamp gaan, vult u dit document meermaals in.

Ondanks deze resem aan maatregelen, kijkt de leiding er enorm hard naar uit!

Alvast bedankt en hopelijk tot op kamp
De leiding:
Sifaka, Adelaar, Scholekster, Kauw, Hazewind, Slechtvalk, Streepmuis, Pony, Kiang, Merel en Steenbok

Scoutskamp 2020

Op 22 mei nam de Belgische Veiligheidsraad de beslissing om de zomerkampen voor jeugdbewegingen dit jaar te laten doorgaan ( Joepie! ). Deze beslissing gaat echter gepaard met een resem aan maatregelen. Het staat dan ook vast dat ons scoutskamp geen normaal kamp zal worden, maar we gaan er desondanks een super kamp van maken.
Om goede beslissingen te nemen, willen we deze maatregelen dus eerst goed doornemen. Zodra wij enkele knopen hebben doorgehakt, horen jullie meer van ons.
Graag vragen we u om ons even de tijd te geven om alles uit te werken zodat we ervoor kunnen zorgen dat het kamp op een veilige, maar toch scoutse manier kan doorgaan.
Aangezien we een heleboel vragen verwachten, zullen wij ook een online infomoment organiseren. Meer info hieromtrent volgt later.De jaarwerking is intussen op zijn einde gekomen, dat wil zeggen dat er geen activiteiten meer zullen doorgaan. Tegen de verveling posten we geregeld een leuke opdracht op onze Facebookpagina, neem gerust een kijkje ( @scoutsganshoren ).

Bedankt voor jullie begrip en tot snel,
De leiding

Geen scouts t.e.m. 3 mei

De recente (her)formulering door de Nationale Veiligheidsraad van maatregelen om het coronavirus te bestrijden, maken duidelijk dat alle beperkingen op scoutsactiviteiten worden verlengd tot en met 3 mei. Dat betekent dat het groepsweekend, dat normaal gezien van 24 tot 26 april zou plaatsvinden, niet zal doorgaan. Ook de activiteit van 3 mei zal niet plaatsvinden. 
Moest u vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
We wensen jullie het beste toe en zorg goed voor jezelf en elkaar!

Alvast bedankt voor het begrip,
De leiding

Pastafestijn 9 en 10 november


Scouts en Gidsen Ganshoren nodigen jullie allemaal allerhartelijkst uit op hun jaarlijkse eetfestijn. Dit jaar gaat ons pastafestijn voor de tweede keer door op het Maria-Boodschaplyceum.

Dus kom maar af met de hele familie op zaterdagavond of zondagmiddag en geniet van onze zelfbereide maaltijden, tegen democratische prijzen (ook voor de veggie’s!) Er worden drie verschillende pastagerechten aangeboden: een klassieke spaghetti bolognaise, een overheerlijke vegetarische pasta en voor de liefhebbers een pasta met zalm en roomsaus.
Bezoekende jeugdbewegingen krijgen een rondje van de leiding!

De keuken is zaterdag 9 november open van 18u-21u en zondag 10 november van 12u-15u.

Graag reserveren voor 4 november via volgende link:
https://forms.gle/o5qErPfsnaV4TcyT9

Belangrijk: wij aanvaarden enkel cash.

Hopelijk tot dan!
De leiding
🚸🚦⚠️

Start van het nieuwe scoutsjaar!

Op zondag 29 september 2019 is het weer zover: de start van het nieuwe scoutsjaar! De startdag begint zoals gewoonlijk om 14u en duurt tot 17u.
Na afloop is er een infomoment voorzien, waarop u, vergezeld van een hapje en een drankje, met al uw vragen terecht kan bij de nieuwe (groeps)leiding. 

Indien u er niet kan bijzijn op de startdag en/of u gewoon wat meer tijd wil nemen om uw vragen te stellen, komen wij graag eens langs bij u thuis. Stuur hiervoor gerust een mailtje naar de leiding of spreek hierover een van de leiders aan.

De startdag is ook het ideale moment voor nieuwe kindjes om eens te komen kijken wat scout zijn juist inhoudt, dus breng gerust vriendjes, nichtjes, neefjes, buurmeisjes en al wie je maar kan bedenken mee!

Wij kijken er al naar uit!

Online inschrijven

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

1) Ga naar deze link voor de inschrijving:
ttps://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/lidworden?groep=B1207G

Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.

2) Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE96 0013 2252 7605 

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Barbecue 19 mei 2019

Beste ouders, vrienden en sympathisanten,

Op zondag 19 mei 2019 houden we na de activiteit samen een grote BARBECUE aan de lokalen. Bij deze zijn jullie allemaal van harte uitgenodigd!

Kom af en geniet van een lekker vleesje, een veggie alternatief, een pastaslaatje, een fris drankje en goed gezelschap. Voor de kleinsten zal er een springkasteel aanwezig zijn. Om 19u voorzien we ook een infomoment over het scoutskamp, voor iedereen die zich afvraagt wat we juist doen op kamp, voor wie twijfelt of zijn zoon of dochter wel zou meegaan of voor wie nog andere vragen heeft.

We vragen iedereen om zich op voorhand in te schrijven voor de barbecue via onderstaande link:
https://forms.gle/AMRKrWdgPW5ie9hk8
Gelieve dit voor 12 mei te doen.
Wij aanvaarden enkel cash.

We hopen jullie alvast talrijk te kunnen verwelkomen!

Groetjes en tot binnenkort,
De leiding