Auteursarchief: admin

Nieuwe maatregelen (update 25/11/21)

Naar aanleiding van de toenemende aantal coronabesmettingen besliste het Overlegcomité op 17 november strengere maatregelen op te leggen. Vanaf 20 november geldt er een algemene mondmaskerplicht binnen voor iedereen vanaf 10 jaar. Het mondmasker mag af, als je eet of drinkt en wanneer de aard van de activiteit het niet zou toelaten, en je dan voldoende ventilatie voorziet. Buiten hoef je geen mondmasker te dragen.
Zolang het weer het toelaat, zullen de activiteiten buiten doorgaan. Indien het nodig zou zijn om binnen te spelen, zullen we de ruimtes goed verluchten en zal iedereen vanaf 10 jaar een mondmasker dragen.

  • We vragen aan al de ouders kinderen vanaf 10 jaar een mondmasker mee te geven naar de activiteiten.
  • We herinneren u er ook graag aan dat alle kinderen hun eigen drinkbus mee moeten brengen naar de activiteit.
  • Wij voorzien een vieruurtje en water.

We zijn als leidingsploeg blij dat de activiteiten activiteiten nog steeds door kunnen gaan. Buitenspelen blijft voor kinderen enorm belangrijk!

Online inschrijven scoutsjaar 2021-2022

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: Kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

  1.  Ga naar deze link voor de inschrijving van nieuwe leden:
    https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/client/formulier.html#/lidworden?groep=B1207G
    Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.
  2. Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE97 7370 5583 3849
    OPGELET! dit is een nieuw rekeningnummer.

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Het nieuwe scoutsjaar zal starten op zondag 26 september.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Inschrijving kamp 2021

Beste ouders van onze ketjes,

Zoals elk jaar vertrekken we in de zomer weer op kamp. Dat is natuurlijk hét hoogtepunt van elk scoutsjaar. Bij deze willen wij jullie met heel veel blijdschap onze KAMPZ!P 2021 van dit jaar voorstellen (zie bijlage). Deze zomer trekken we met de scoutsgroep naar Paliseul.

Alle informatie omtrent data, verzekering, bagage, individuele steekkaart ,… staat in deze Z!P vermeld (die tevens ook op onze website en facebookpagina zal verschijnen).

Gelieve deze kampz!p zeer grondig te lezen en ervoor te zorgen dat voor 5 juli:

  1. het definitieve inschrijvingsformulier ons bezorgd wordt (je kan dit document in pdf invullen)
  2. het kampgeld is gestort

Vergeet ook zeker niet de individuele steekkaart online maximum vijf dagen voor het kamp te updaten.

Enkel als deze formaliteiten in orde zijn, kan je kind meegaan op kamp.

Verder willen we ook laten weten dat we nog op zoek zijn naar een kampauto. Elk jaar nemen we twee of drie auto’s mee op kamp om naar de winkel te gaan, post op te halen bij de boer enz. Deze auto’s krijgen een extra tijdelijke verzekering, zodat alle eventuele kosten voor de scouts zijn. Bent u op vakantie en hebt u uw auto niet nodig? Of blijft u thuis, maar kan u gerust een weekje zonder (tweede) auto? Laat maar iets weten. Wij zijn u in ieder geval heel erg dankbaar!

Indien je nog met vragen of bezorgdheden zou zitten, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!
Wij kijken er alvast naar uit!
Groetjes,
Sam, Rana en Nina

Groepsleiding
Nina 0478 82 09 17
Sam 0471 74 86 98
Rana 0471 23 46 15

Kapoenenleiding
Sam 0471 74 86 98
Marie 0470 10 79 59
Antonia 0485 10 02 82

Welpenleiding
Louis 0470 20 54 77
Jef 0488 54 24 84
Aniandine 0473 88 47 23

Jonggiverleiding
Tim 0476 67 92 11
Ernest 0471 01 06 28
Tuur 0497 13 23 56

Giverleiding
Rana 0471 23 46 15
Victor 0470 59 71 96
Mehdi 0485 44 03 42

 

Belangrijke info over het verloop van de activiteiten

Scouts in tijden van corona (update 26/3)

 

 
Kapoenen
  • De activiteiten gaan door van 14u-16u
  • Afzetten en ophalen aan het scoutslokaal
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
Welpen
  • De activiteiten gaan door van 14u-16u
  • Afzetten en ophalen aan het parkje aan Sint-Ceciliavoorplein 4, 1083 Ganshoren (op 2 min. stappen van het scoutslokaal)
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
Jonggivers
  • De activiteiten gaan door van 16u-18u
  • Afzetten en ophalen aan de parking voor JH Tongeluk (Bosstraat 10, 1083 Ganshoren)
  • Gelieve elke activiteit een drinkbus mee te geven
  • De activiteiten gaan uitsluitend door in open lucht
  • Zowel leden als leiding dragen een mondmasker (uitgezonderd tijdens intensieve sportactiviteiten)

Givers

  • De activiteiten gaan door van 16u-18u
  • Afzetten en ophalen aan de speeltuin achter JH Tongeluk (Bosstraat 10, 1083 Ganshoren)
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
  • De activiteiten gaan uitsluitend door in open lucht
  • Zowel leden als leiding dragen een mondmasker (uitgezonderd tijdens intensieve sportactiviteiten)

Zorg goed voor jezelf en voor elkaar.

Hopelijk tot snel!

 

Start van het nieuwe scoutsjaar!

Op 27 september 2020 gaat het nieuwe scoutsjaar van start. De startdag begint om 14u en duurt tot 17u en gaat door in onze scoutslokalen (L. Demesmaekerstraat 53, 1083 Ganshoren).

Op 2 september 2020 communiceerde Minister van Jeugd Benjamin Dalle dat de jeugdwerkregels net als de scholen met kleurcodes zullen werken. Voorlopig blijven we in de huidige kleurcode GEEL.
– Gelieve bij het betreden van ons terrein te allen tijde een mondmasker te dragen.
– Was je kind ziek vóór de start (minimaal 3 dagen symptoomvrij zijn voor deelname) van de activiteit, dan mag je kind niet deelnemen. Wordt je kind ziek tijdens een activiteit, mag het tevens niet meer deelnemen.
– Alle leden worden samen met hun leiding, net zoals op kamp, verdeeld in contactbubbels van max. 50 personen. De kapoenen en de welpen vormen 1 bubbel; de jonggivers en de givers een andere bubbel. Binnen de bubbels is contact met elkaar mogelijk, moet je geen afstand houden en geen mondmasker gebruiken.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Online inschrijven scoutsjaar 2020-2021

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

1) Ga naar deze link voor de inschrijving:
https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/client/formulier.html#/lidworden?groep=B1207G

Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.

2) Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE96 0013 2252 7605

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Normaal gezien start het scoutsjaar de laatste zondag van september. Momenteel zijn we nog volop aan het brainstormen hoe we dit coronaproof zullen organiseren. In de loop van september zal u hierover via mail nog concretere informatie ontvangen.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Mee op kamp of niet?

Beste ouders

Aangezien wij genoodzaakt zijn om bubbels van maximum 50 personen (incl. leiding) samen te stellen en bijzondere maatregelen moeten nemen, vragen wij u om ons via een invuldocument te laten weten of uw zoon of dochter wel of niet meegaat op kamp. Op deze manier kan de leiding aan de slag om de bubbels samen te stellen. Dus ook als uw zoon/dochter niet meekomt op kamp vult u volgend document in: https://forms.gle/NJReXCaoNR9rkH3c9 
We sluiten de voorinschrijvingen af op zondag 7 juni om 18u00.

De voorwaarden om mee op kamp te mogen zijn:
-Uw kind was minstens drie keer aanwezig op een activiteit dit jaar (vriendjes en vriendinnetjes kunnen dus niet mee).
-Uw kind is ingeschreven en het lidgeld (40 EUR per kind) voor het hele scoutsjaar is betaald (kijk dit dus zeker nog even na).

We doen er alles aan de kampdata per tak te behouden. Dit zou in het slechtste geval nog kunnen wijzigen, maar deze kans is vrij tot zeer klein. Wel gaan de kampen allemaal met zekerheid door in de periode van 18 t.e.m. 28 juli 2020.

De kampdata (onder voorbehoud) :
-Jonggivers en givers 18-28 juli
-Welpen 20-28 juli
-Kapoenen 23-28 juli

Deze voorinschrijving geeft ons een indicatie van het aantal kinderen dat mee zal gaan op ons kamp, maar telt niet als volwaardige inschrijving. De effectieve kampinschrijving volgt later met de kampbrief en de medische fiche. In deze kampbrief leggen we alles tot in de puntjes uit: wat uw zoon of dochter mee zal moeten hebben, hoe we de bubbels indelen, welke activiteiten mogen en welke niet,…

Zonder voorinschrijving zal uw zoon of dochter niet met ons mee op kamp kunnen. Breng dit dus zeker voor 7 juni in orde.

Gelieve het document ( https://forms.gle/1s69voDTg3dqX5PH7 )  grondig in te vullen, zodat wij over de juiste gegevens beschikken.
Indien u meerdere kinderen hebt die mee op kamp gaan, vult u dit document meermaals in.

Ondanks deze resem aan maatregelen, kijkt de leiding er enorm hard naar uit!

Alvast bedankt en hopelijk tot op kamp
De leiding:
Sifaka, Adelaar, Scholekster, Kauw, Hazewind, Slechtvalk, Streepmuis, Pony, Kiang, Merel en Steenbok

Scoutskamp 2020

Op 22 mei nam de Belgische Veiligheidsraad de beslissing om de zomerkampen voor jeugdbewegingen dit jaar te laten doorgaan ( Joepie! ). Deze beslissing gaat echter gepaard met een resem aan maatregelen. Het staat dan ook vast dat ons scoutskamp geen normaal kamp zal worden, maar we gaan er desondanks een super kamp van maken.
Om goede beslissingen te nemen, willen we deze maatregelen dus eerst goed doornemen. Zodra wij enkele knopen hebben doorgehakt, horen jullie meer van ons.
Graag vragen we u om ons even de tijd te geven om alles uit te werken zodat we ervoor kunnen zorgen dat het kamp op een veilige, maar toch scoutse manier kan doorgaan.
Aangezien we een heleboel vragen verwachten, zullen wij ook een online infomoment organiseren. Meer info hieromtrent volgt later.De jaarwerking is intussen op zijn einde gekomen, dat wil zeggen dat er geen activiteiten meer zullen doorgaan. Tegen de verveling posten we geregeld een leuke opdracht op onze Facebookpagina, neem gerust een kijkje ( @scoutsganshoren ).

Bedankt voor jullie begrip en tot snel,
De leiding

Geen scouts t.e.m. 3 mei

De recente (her)formulering door de Nationale Veiligheidsraad van maatregelen om het coronavirus te bestrijden, maken duidelijk dat alle beperkingen op scoutsactiviteiten worden verlengd tot en met 3 mei. Dat betekent dat het groepsweekend, dat normaal gezien van 24 tot 26 april zou plaatsvinden, niet zal doorgaan. Ook de activiteit van 3 mei zal niet plaatsvinden. 
Moest u vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
We wensen jullie het beste toe en zorg goed voor jezelf en elkaar!

Alvast bedankt voor het begrip,
De leiding