Auteursarchief: admin

Belangrijke info over het verloop van de activiteiten

Verstrengde coronamaatregelen: CODE ROOD (update 24/10)

Zoals jullie waarschijnlijk al in de media vernomen hebben, zijn we vanaf gisteren (23/10) met het jeugdwerk overgeschakeld op code ROOD.

  • Dit wil zeggen dat we nog steeds activiteiten mogen organiseren, maar we zullen focussen op buitenactiviteiten
  • Alle leiding zal een mondmasker dragen
  • -12 (kapoenen en welpen): 
    • Alle activiteiten kunnen met maximum 50 personen
  • +12 (jonggivers en givers): 
    • Buitenactiviteiten vormen de regel, met maximum 50 personen
    • Binnenactiviteiten hoogst uitzonderlijk en met social distancing en mondmaskers
    • De mondmaskerplicht wordt toegepast conform het onderwijs; +12 kan samenkomen mits social distancing. Mondmaskers waar geen afstand niet kan gehouden worden. Ook buiten.
    • Voor buiten: bij intense fysieke inspanningen kunnen mondmaskers conform de regels van sport af tijdens die activiteit
    • Vermijden van activiteiten met intens fysiek contact

Wij zullen deze maatregelen, die natuurlijk elk moment nog kunnen veranderen, strikt opvolgen. Bij eventuele wijzigingen brengen wij jullie via mail op de hoogte.

Een bijkomende maatregel is dat overnachtingen niet meer mogelijk zijn. Daarom zijn we genoodzaakt om de takweekends van de welpen, jonggivers en givers tot onze grote spijt te annuleren.

Door de annulering van de weekends, hebben we de data van de activiteiten voor alle takken gewijzigd. De data van de activiteiten kan u op onze site op de pagina: ZIP.

Om het contact tussen de bubbels zoveel mogelijk te vermijden, zullen de kapoenen en welpen vanaf 25 oktober 2020 (tot nadere berichtgeving) voor elke activiteit afspreken aan Gemeenschapscentrum De Zeyp. Op deze adressen kunnen jullie je kind(eren) afzetten (14u) en terug komen ophalen (17u):

  • Kapoenen: Ingang Zeypstraat 47, 1083 Ganshoren 
  • Welpen: Ingang Van Overbekelaan 164, 1083 Ganshoren
  • De jonggivers en de givers spreken nog steeds af aan de scoutslokalen

We vinden de verstrengde maatregels zeer jammer, maar ook begrijpelijk. Wel zijn we blij dat de gewonen activiteiten nog mogen doorgaan. We maken er allemaal samen het beste van!

Zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Hopelijk tot snel!

 

Start van het nieuwe scoutsjaar!

Op 27 september 2020 gaat het nieuwe scoutsjaar van start. De startdag begint om 14u en duurt tot 17u en gaat door in onze scoutslokalen (L. Demesmaekerstraat 53, 1083 Ganshoren).

Op 2 september 2020 communiceerde Minister van Jeugd Benjamin Dalle dat de jeugdwerkregels net als de scholen met kleurcodes zullen werken. Voorlopig blijven we in de huidige kleurcode GEEL.
– Gelieve bij het betreden van ons terrein te allen tijde een mondmasker te dragen.
– Was je kind ziek vóór de start (minimaal 3 dagen symptoomvrij zijn voor deelname) van de activiteit, dan mag je kind niet deelnemen. Wordt je kind ziek tijdens een activiteit, mag het tevens niet meer deelnemen.
– Alle leden worden samen met hun leiding, net zoals op kamp, verdeeld in contactbubbels van max. 50 personen. De kapoenen en de welpen vormen 1 bubbel; de jonggivers en de givers een andere bubbel. Binnen de bubbels is contact met elkaar mogelijk, moet je geen afstand houden en geen mondmasker gebruiken.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Online inschrijven scoutsjaar 2020-2021

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

1) Ga naar deze link voor de inschrijving:
https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/client/formulier.html#/lidworden?groep=B1207G

Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.

2) Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE96 0013 2252 7605

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Normaal gezien start het scoutsjaar de laatste zondag van september. Momenteel zijn we nog volop aan het brainstormen hoe we dit coronaproof zullen organiseren. In de loop van september zal u hierover via mail nog concretere informatie ontvangen.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Mee op kamp of niet?

Beste ouders

Aangezien wij genoodzaakt zijn om bubbels van maximum 50 personen (incl. leiding) samen te stellen en bijzondere maatregelen moeten nemen, vragen wij u om ons via een invuldocument te laten weten of uw zoon of dochter wel of niet meegaat op kamp. Op deze manier kan de leiding aan de slag om de bubbels samen te stellen. Dus ook als uw zoon/dochter niet meekomt op kamp vult u volgend document in: https://forms.gle/NJReXCaoNR9rkH3c9 
We sluiten de voorinschrijvingen af op zondag 7 juni om 18u00.

De voorwaarden om mee op kamp te mogen zijn:
-Uw kind was minstens drie keer aanwezig op een activiteit dit jaar (vriendjes en vriendinnetjes kunnen dus niet mee).
-Uw kind is ingeschreven en het lidgeld (40 EUR per kind) voor het hele scoutsjaar is betaald (kijk dit dus zeker nog even na).

We doen er alles aan de kampdata per tak te behouden. Dit zou in het slechtste geval nog kunnen wijzigen, maar deze kans is vrij tot zeer klein. Wel gaan de kampen allemaal met zekerheid door in de periode van 18 t.e.m. 28 juli 2020.

De kampdata (onder voorbehoud) :
-Jonggivers en givers 18-28 juli
-Welpen 20-28 juli
-Kapoenen 23-28 juli

Deze voorinschrijving geeft ons een indicatie van het aantal kinderen dat mee zal gaan op ons kamp, maar telt niet als volwaardige inschrijving. De effectieve kampinschrijving volgt later met de kampbrief en de medische fiche. In deze kampbrief leggen we alles tot in de puntjes uit: wat uw zoon of dochter mee zal moeten hebben, hoe we de bubbels indelen, welke activiteiten mogen en welke niet,…

Zonder voorinschrijving zal uw zoon of dochter niet met ons mee op kamp kunnen. Breng dit dus zeker voor 7 juni in orde.

Gelieve het document ( https://forms.gle/1s69voDTg3dqX5PH7 )  grondig in te vullen, zodat wij over de juiste gegevens beschikken.
Indien u meerdere kinderen hebt die mee op kamp gaan, vult u dit document meermaals in.

Ondanks deze resem aan maatregelen, kijkt de leiding er enorm hard naar uit!

Alvast bedankt en hopelijk tot op kamp
De leiding:
Sifaka, Adelaar, Scholekster, Kauw, Hazewind, Slechtvalk, Streepmuis, Pony, Kiang, Merel en Steenbok

Scoutskamp 2020

Op 22 mei nam de Belgische Veiligheidsraad de beslissing om de zomerkampen voor jeugdbewegingen dit jaar te laten doorgaan ( Joepie! ). Deze beslissing gaat echter gepaard met een resem aan maatregelen. Het staat dan ook vast dat ons scoutskamp geen normaal kamp zal worden, maar we gaan er desondanks een super kamp van maken.
Om goede beslissingen te nemen, willen we deze maatregelen dus eerst goed doornemen. Zodra wij enkele knopen hebben doorgehakt, horen jullie meer van ons.
Graag vragen we u om ons even de tijd te geven om alles uit te werken zodat we ervoor kunnen zorgen dat het kamp op een veilige, maar toch scoutse manier kan doorgaan.
Aangezien we een heleboel vragen verwachten, zullen wij ook een online infomoment organiseren. Meer info hieromtrent volgt later.De jaarwerking is intussen op zijn einde gekomen, dat wil zeggen dat er geen activiteiten meer zullen doorgaan. Tegen de verveling posten we geregeld een leuke opdracht op onze Facebookpagina, neem gerust een kijkje ( @scoutsganshoren ).

Bedankt voor jullie begrip en tot snel,
De leiding

Geen scouts t.e.m. 3 mei

De recente (her)formulering door de Nationale Veiligheidsraad van maatregelen om het coronavirus te bestrijden, maken duidelijk dat alle beperkingen op scoutsactiviteiten worden verlengd tot en met 3 mei. Dat betekent dat het groepsweekend, dat normaal gezien van 24 tot 26 april zou plaatsvinden, niet zal doorgaan. Ook de activiteit van 3 mei zal niet plaatsvinden. 
Moest u vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.
We wensen jullie het beste toe en zorg goed voor jezelf en elkaar!

Alvast bedankt voor het begrip,
De leiding

Pastafestijn 9 en 10 november


Scouts en Gidsen Ganshoren nodigen jullie allemaal allerhartelijkst uit op hun jaarlijkse eetfestijn. Dit jaar gaat ons pastafestijn voor de tweede keer door op het Maria-Boodschaplyceum.

Dus kom maar af met de hele familie op zaterdagavond of zondagmiddag en geniet van onze zelfbereide maaltijden, tegen democratische prijzen (ook voor de veggie’s!) Er worden drie verschillende pastagerechten aangeboden: een klassieke spaghetti bolognaise, een overheerlijke vegetarische pasta en voor de liefhebbers een pasta met zalm en roomsaus.
Bezoekende jeugdbewegingen krijgen een rondje van de leiding!

De keuken is zaterdag 9 november open van 18u-21u en zondag 10 november van 12u-15u.

Graag reserveren voor 4 november via volgende link:
https://forms.gle/o5qErPfsnaV4TcyT9

Belangrijk: wij aanvaarden enkel cash.

Hopelijk tot dan!
De leiding
🚸🚦⚠️