Auteursarchief: admin

BBQ 15 mei 2022

Op zondag 15 mei houden we na de activiteit samen een grote BBQ aan de lokalen. Bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd!

Kom af en geniet van een lekker vleesje, een veggie alternatief, een pastaslaatje, een fris drankje en goed gezelschap.  Om 19u voorzien we ook een infomoment over het scoutskamp, voor iedereen die zich afvraagt wat we juist doen op kamp, voor wie twijfelt of zijn zoon of dochter wel zou meegaan of voor wie nog andere vragen heeft.

We vragen iedereen om zich op voorhand in te schrijven voor de barbecue via onderstaande link:
https://forms.gle/DjsBA7qR6ZoPoc419
Gelieve je in te schrijven voor 11 mei.

Zin om te komen helpen?
Ben je een mastergriller, een geweldige kok of heb je gewoon zin om ons te komen helpen? Stuur ons een mailtje om af te spreken. Alvast enorm bedankt voor jouw helpende handen!

We hopen jullie alvast talrijk te kunnen verwelkomen!

De link naar het Facebook-event:
↓↓↓↓
https://fb.me/e/2tjwbcV2r 

Activiteiten mei

Beste ouders

Hier vinden jullie de planning voor de maand mei.  In juni zijn er geen activiteiten meer, maar organiseren we wel nog een laatste uitstap naar de zee. Hierover ontvangen jullie eind mei meer informatie.

We zetten even alles op een rijtje:

  • 1/5 activiteit van 14u-17u 
  • 8/5 Stadskriebels activiteit van 11u-17u (afspraak in het centrum)

We spreken af om 11u aan de ingang van de metrohalte Graaf Van Vlaanderen (kant van het kanaal). Vanaf daar trekken we door de stad om de activiteiten van Stadskriebels te verkennen. Om 17u staan we weer met heel de groep aan de ingang van de metrohalte Graaf Van Vlaanderen (kant van het kanaal). 

Wat neem je mee:

– MIVB abonnement
– Lunchpakket
– 4-uurtje
– Scoutshemd

  • 15/5 laatste activiteit van 14-17u gevolgd door een barbecue, hierover ontvangen jullie nog een afzonderlijke uitnodiging.

Indien u vragen heeft, stuur ons gerust een mailtje.

Groetjes
De leiding

 

Pastafestijn 26 & 27 maart

Scouts en Gidsen Ganshoren nodigen jullie allemaal allerhartelijkst uit op hun jaarlijkse eetfestijn op zaterdag 26 en zondag 27 maart. Dit jaar gaat ons pastafestijn in het Gemeenschapscentrum De Zeyp, te Ganshoren.

Dus kom maar af met de hele familie op zaterdagavond of zondagmiddag en geniet van onze zelfbereide maaltijden, tegen democratische prijzen!
Er worden drie verschillende pastagerechten geserveerd: een klassieke spaghetti bolognaise, een overheerlijke vegetarische pasta boordevol groentjes en voor de liefhebbers een pasta met roomsaus, prei en zalm.
Bezoekende jeugdbewegingen krijgen een gratis rondje van de leiding!

De keuken is open op zaterdag 26 maart van 18u-21u en zondag 27 maart van 12u-15u.

Graag reserveren voor 22 maart via volgende link:
https://forms.gle/UN9BBemiZZCy8NSa9

Wil je graag komen helpen? Wat fijn!
Schrijf je dan in voor een shift via onderstaande link. Wij vragen u wel om ook een reservatie te maken indien u komt eten. Alvast enorm bedankt voor uw helpende handen!
https://docs.google.com/document/d/1UYD7Hb5-gfN1FKni7Lxg4Z5p6pJFHiha7YZS_F4bn9Q/edit?usp=sharing

Belangrijk: Bij voorkeur cash betalen.



Hopelijk tot dan!

Nieuwe maatregelen (update 4/12/21)

Op vrijdag 3 december kwam het Overlegcomité opnieuw samen en werden er ook voor het jeugdwerk strengere maatregelen afgesproken. De nieuwe maatregelen gelden vanaf zaterdag 4 tot maandag 20 december. Hieronder een kort overzicht wat er juist verandert voor de scoutsactiviteiten:

  • Buiten kan de gewone werking van de scouts doorgaan zonder beperking op het aantal deelnemers. Al activiteiten gaan buiten door dus voorzie warme kledij, een goede regenjas en waterdichte schoenen bij regen.
  • Buiten hoef je geen mondmasker te dragen.
  • Binnen worden alle activiteiten geschrapt, met uitzondering van sport.
  • Er geldt een algemene mondmaskerplicht vanaf 6 jaar. Alle kinderen zullen hun eigen mondmasker mee moeten hebben naar de scoutsactiviteiten. Ze zullen het masker onder meer moeten dragen wanneer ze binnen naar het toilet  gaan.
  • Overnachtingen zijn niet meer toegelaten.

Verder blijven de volgende maatregelen nog steeds van toepassing:

  • Handen worden regelmatig ontsmet. 
  • Ouders dragen een mondmasker bij het afzetten en ophalen van de kinderen.
  • Elk kind brengt een eigen drinkbus mee naar de activiteiten. De scouts voorziet een vieruurtje. 
  • Wie ziek is of in aanraking kwam met iemand die besmet is, blijft thuis. 
  • De aanwezigheden worden elke activiteit opgenomen. 

Met pijn in ons hart moeten we meedelen dat ook dit jaar het Kerstmarktje niet zal kunnen doorgaan deze zondag. De huidige cijfers laten dit helaas niet toe. We hopen van harte dat we in het nieuwe jaar weer volop evenementen zullen mogen organiseren. Desondanks zijn we heel erg blij dat de activiteiten nog steeds kunnen doorgaan.  Als leidingsploeg zullen we nog steeds met veel plezier de kinderen een zorgeloze en avontuurlijke zondag bezorgen. 

 

Online inschrijven scoutsjaar 2021-2022

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: Kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

  1.  Ga naar deze link voor de inschrijving van nieuwe leden:
    https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/client/formulier.html#/lidworden?groep=B1207G
    Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.
  2. Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE97 7370 5583 3849
    OPGELET! dit is een nieuw rekeningnummer.

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Het nieuwe scoutsjaar zal starten op zondag 26 september.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Inschrijving kamp 2021

Beste ouders van onze ketjes,

Zoals elk jaar vertrekken we in de zomer weer op kamp. Dat is natuurlijk hét hoogtepunt van elk scoutsjaar. Bij deze willen wij jullie met heel veel blijdschap onze KAMPZ!P 2021 van dit jaar voorstellen (zie bijlage). Deze zomer trekken we met de scoutsgroep naar Paliseul.

Alle informatie omtrent data, verzekering, bagage, individuele steekkaart ,… staat in deze Z!P vermeld (die tevens ook op onze website en facebookpagina zal verschijnen).

Gelieve deze kampz!p zeer grondig te lezen en ervoor te zorgen dat voor 5 juli:

  1. het definitieve inschrijvingsformulier ons bezorgd wordt (je kan dit document in pdf invullen)
  2. het kampgeld is gestort

Vergeet ook zeker niet de individuele steekkaart online maximum vijf dagen voor het kamp te updaten.

Enkel als deze formaliteiten in orde zijn, kan je kind meegaan op kamp.

Verder willen we ook laten weten dat we nog op zoek zijn naar een kampauto. Elk jaar nemen we twee of drie auto’s mee op kamp om naar de winkel te gaan, post op te halen bij de boer enz. Deze auto’s krijgen een extra tijdelijke verzekering, zodat alle eventuele kosten voor de scouts zijn. Bent u op vakantie en hebt u uw auto niet nodig? Of blijft u thuis, maar kan u gerust een weekje zonder (tweede) auto? Laat maar iets weten. Wij zijn u in ieder geval heel erg dankbaar!

Indien je nog met vragen of bezorgdheden zou zitten, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!
Wij kijken er alvast naar uit!
Groetjes,
Sam, Rana en Nina

Groepsleiding
Nina 0478 82 09 17
Sam 0471 74 86 98
Rana 0471 23 46 15

Kapoenenleiding
Sam 0471 74 86 98
Marie 0470 10 79 59
Antonia 0485 10 02 82

Welpenleiding
Louis 0470 20 54 77
Jef 0488 54 24 84
Aniandine 0473 88 47 23

Jonggiverleiding
Tim 0476 67 92 11
Ernest 0471 01 06 28
Tuur 0497 13 23 56

Giverleiding
Rana 0471 23 46 15
Victor 0470 59 71 96
Mehdi 0485 44 03 42

 

Belangrijke info over het verloop van de activiteiten

Scouts in tijden van corona (update 26/3)

 

 
Kapoenen
  • De activiteiten gaan door van 14u-16u
  • Afzetten en ophalen aan het scoutslokaal
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
Welpen
  • De activiteiten gaan door van 14u-16u
  • Afzetten en ophalen aan het parkje aan Sint-Ceciliavoorplein 4, 1083 Ganshoren (op 2 min. stappen van het scoutslokaal)
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
Jonggivers
  • De activiteiten gaan door van 16u-18u
  • Afzetten en ophalen aan de parking voor JH Tongeluk (Bosstraat 10, 1083 Ganshoren)
  • Gelieve elke activiteit een drinkbus mee te geven
  • De activiteiten gaan uitsluitend door in open lucht
  • Zowel leden als leiding dragen een mondmasker (uitgezonderd tijdens intensieve sportactiviteiten)

Givers

  • De activiteiten gaan door van 16u-18u
  • Afzetten en ophalen aan de speeltuin achter JH Tongeluk (Bosstraat 10, 1083 Ganshoren)
  • Gelieve een drinkbus mee te geven
  • De activiteiten gaan uitsluitend door in open lucht
  • Zowel leden als leiding dragen een mondmasker (uitgezonderd tijdens intensieve sportactiviteiten)

Zorg goed voor jezelf en voor elkaar.

Hopelijk tot snel!

 

Start van het nieuwe scoutsjaar!

Op 27 september 2020 gaat het nieuwe scoutsjaar van start. De startdag begint om 14u en duurt tot 17u en gaat door in onze scoutslokalen (L. Demesmaekerstraat 53, 1083 Ganshoren).

Op 2 september 2020 communiceerde Minister van Jeugd Benjamin Dalle dat de jeugdwerkregels net als de scholen met kleurcodes zullen werken. Voorlopig blijven we in de huidige kleurcode GEEL.
– Gelieve bij het betreden van ons terrein te allen tijde een mondmasker te dragen.
– Was je kind ziek vóór de start (minimaal 3 dagen symptoomvrij zijn voor deelname) van de activiteit, dan mag je kind niet deelnemen. Wordt je kind ziek tijdens een activiteit, mag het tevens niet meer deelnemen.
– Alle leden worden samen met hun leiding, net zoals op kamp, verdeeld in contactbubbels van max. 50 personen. De kapoenen en de welpen vormen 1 bubbel; de jonggivers en de givers een andere bubbel. Binnen de bubbels is contact met elkaar mogelijk, moet je geen afstand houden en geen mondmasker gebruiken.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Online inschrijven scoutsjaar 2020-2021

Omdat wij als scoutsgroep begaan zijn met het milieu en dus liever niet te veel papier verspillen, organiseren wij de volledige inschrijvingsprocedure online. Wie zijn/haar kind snel en vlot wil inschrijven in onze scoutsgroep, hoeft gewoon deze stappen te volgen:

Opgelet: kinderen die het vorige scoutsjaar ook reeds ingeschreven waren, mogen stap 1 overslaan. Check wel even of uw e-mailadres intussen niet gewijzigd is.

1) Ga naar deze link voor de inschrijving:
https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/client/formulier.html#/lidworden?groep=B1207G

Door dit formulier in te vullen is uw kind verzekerd tijdens alle scoutsactiviteiten.

2) Om de inschrijving te voltooien hoeft u alleen nog het lidgeld, dat 40 euro bedraagt, te storten op het rekeningnummer “Scouts Ganshoren” BE96 0013 2252 7605

De twee stappen voltooid? Dan is uw kind volledig klaar voor het nieuwe scoutsjaar! En wij ook!

Normaal gezien start het scoutsjaar de laatste zondag van september. Momenteel zijn we nog volop aan het brainstormen hoe we dit coronaproof zullen organiseren. In de loop van september zal u hierover via mail nog concretere informatie ontvangen.

Wij kijken er alvast naar uit!
De leiding

Mee op kamp of niet?

Beste ouders

Aangezien wij genoodzaakt zijn om bubbels van maximum 50 personen (incl. leiding) samen te stellen en bijzondere maatregelen moeten nemen, vragen wij u om ons via een invuldocument te laten weten of uw zoon of dochter wel of niet meegaat op kamp. Op deze manier kan de leiding aan de slag om de bubbels samen te stellen. Dus ook als uw zoon/dochter niet meekomt op kamp vult u volgend document in: https://forms.gle/NJReXCaoNR9rkH3c9 
We sluiten de voorinschrijvingen af op zondag 7 juni om 18u00.

De voorwaarden om mee op kamp te mogen zijn:
-Uw kind was minstens drie keer aanwezig op een activiteit dit jaar (vriendjes en vriendinnetjes kunnen dus niet mee).
-Uw kind is ingeschreven en het lidgeld (40 EUR per kind) voor het hele scoutsjaar is betaald (kijk dit dus zeker nog even na).

We doen er alles aan de kampdata per tak te behouden. Dit zou in het slechtste geval nog kunnen wijzigen, maar deze kans is vrij tot zeer klein. Wel gaan de kampen allemaal met zekerheid door in de periode van 18 t.e.m. 28 juli 2020.

De kampdata (onder voorbehoud) :
-Jonggivers en givers 18-28 juli
-Welpen 20-28 juli
-Kapoenen 23-28 juli

Deze voorinschrijving geeft ons een indicatie van het aantal kinderen dat mee zal gaan op ons kamp, maar telt niet als volwaardige inschrijving. De effectieve kampinschrijving volgt later met de kampbrief en de medische fiche. In deze kampbrief leggen we alles tot in de puntjes uit: wat uw zoon of dochter mee zal moeten hebben, hoe we de bubbels indelen, welke activiteiten mogen en welke niet,…

Zonder voorinschrijving zal uw zoon of dochter niet met ons mee op kamp kunnen. Breng dit dus zeker voor 7 juni in orde.

Gelieve het document ( https://forms.gle/1s69voDTg3dqX5PH7 )  grondig in te vullen, zodat wij over de juiste gegevens beschikken.
Indien u meerdere kinderen hebt die mee op kamp gaan, vult u dit document meermaals in.

Ondanks deze resem aan maatregelen, kijkt de leiding er enorm hard naar uit!

Alvast bedankt en hopelijk tot op kamp
De leiding:
Sifaka, Adelaar, Scholekster, Kauw, Hazewind, Slechtvalk, Streepmuis, Pony, Kiang, Merel en Steenbok